Elérhető távolságban

- St. Tropez:

Ahol az egy főre eső Lamborginik, Maserattik, és Ferrarik száma nagyobb mint Monacoban:) Nem telik úgy el 5 perc, hogy ne látnánk egyet:)

Kocsival másfél óra távolság csak, de számolni kell a dugóval, ami sajnos nyáron mindennapos. Végig nincs autópálya, ezért is tart egy kicsit tovább az út. Mindenképp érdemes elmenni, igaz kicsi város, de annál hiresebb, ugyebár a sztárok miatt. Mi, nem láttunk szinte senkit, pedig párszor jártunk már ott, de tömeget annál inkább. A tengerpartja homokos, nem mélyül hirtelen, a viz nagyon kellemes, egész nyáron, telis-teli túristával, és paparazzikkal, ami számunkra nagyon vicces látvány volt. Mi csak barnultunk, ők meg előttünk rohangáltak benejlonozott fényképezőkkel, kamerákkal, meg telefonokkal...vicces volt. Állitólag Paris Hiltont lesték, nem tudom mekkora sikerrel jártak aztán:). Rengeteg szebbnél-szebb, és egyre nagyobb Jachtok szegélyezik a partot, néha egy-egy helikoper is leszáll itt-ott, illetve a gazdagságot látni mindefelé. Estére nem maradtunk, nem ültünk be bárokba, de ismerősünk volt, annyit mesélt, hogy ott ami pénzszórás van, azt el sem tudta képzelni, ha nem  a saját szemével látja.

A kikötő  nagy,  sok a jacht ott is, mellettük ezernyi étterem, az ételkinálat nagyjából mindenhol azonos. A kiszolgálás viszonylag gyors, de nem olyan közvetlen, van hogy rá sem néznek az emberre szinte, mert fál lábbal már a másik asztalnál van a pincér. Gondolom, mivel szinte csak túristák vannak, és javarészt az életbe nem látja többet őket. Az ételek jók, inkább a halválaszték a nagy, mint a hús.

A parkolás: a kikötő mellett van egy elég nagy parkoló, fizetős, Place Blanqui útról elérhető.

- Pisa, Olaszország

- Entrevaux

Nizzától egy órányi autóútra érhető el, ez a gyönyörű, és nagyon-nagyon régi kisváros a hegyek közt. A történelmi  irásokban már a 10. században megjelenik. A citadella a város jobb felén helyezkedik el, amely a háborúban nagyon jól védhető volt, nagyon magas, nagyon jó kilátással.  A vár épitése 1536-ban kezdődött, és 1693-ban készült a vár aljából felvezető szerpentin út kiépitése. Ma, ez a vár csak gyalogosan látogatható, ugyanezen a szerpentinen felfele, hát kell sétálni:))). A kilátás gyönyörű, a vár tényleg régi, egy része fel van újitva, de sok része nagyon régi állapotban van. A régi börtönök is láthatóak, csak egy nagyon kicsi luk, fa ajtókkal, mini ablak, és beton ágy. Itt, a német hadifoglyok voltak.

- Cinque Terre

Olaszországban található ez a nagyon szép, és közledvelt túristacélpont, egy öt tengerparti  városból álló nemzeti park. 1999-ben hozták létre hogy megóvják a természeti, és kultúrális kincseket. Mára a világörökség részét képezi.

Városai az ókor óta lakottak, olajfákkal, gyümölccsel, szőlővel beültettet teraszok jellemzik. A 20.században kezdték fejleszteni turisztikailag.

Nizzából bő három óra alatt elérhető, kényelmes tempóban. Mivel a városokba autóval nem lehet bemenni, kivétel az ott lakók, igy érdemes már Levantban megállni, és onnan vonatozni. Mi pont az állomás előtti parkolóban találtunk is helyet. Könnyű megtalálni, mivel csak ez az egy állomás van Levantóban, itt kapható külön vonatjegy a nemzeti parkba. Térképet, és menetrendet is kapunk mellé.

A városok amiket meglátogattunk: Monterosso, Vernazza, Corniglia, Manarola, Riomaggiore

Hihetetlenül szép, és hihetetlenül meleg volt, sok túristával. Nagyon sokat gyalogoltunk, lépcsőztünk, ami a nagy melegben elég megerőltető, mert még a magas páratartalom is hozzájön. A városok kicsit, de nagyon hangulatosak.